Monday, November 18, 2013

Highland Tower



Lama betul dah tak pegi menonton movie, last sekali menonton pun sebelum bulan puasa yang lepas. bukan takde movie yang menarik tapi hati ni rasa tak sangat nak menonton dah. tapi tidak kali ini, saya rasa tertarik untuk nak menonton Highland Tower ni...semua cerita bergenre documentary.

Pergi menonton bertiga, saya hangkut sekali anak buah pegi sama. yang pasti dalam panggung saya duduk tengah2, takut katanya. apa yang boleh saya katakan dari hasil selepas menonton, cerita ni banyak sangat dialog diawal cerita yang saya rasa agak membosankan. part yang best bila masa mereka2 dalam movie ni dah mula masuk ke dalam kawasan Highland Tower. cerita yang tak banyak kejutan dan tak banyak gambaran hantunya tapi saya memang seorang yang penakut, asyik tutup mata je masa tiba part2 yang menakutkan tu. ada jugak kesan bunyi bayi menangis tapi tak tau la memang benar2 dari rakaman ataupun dubbin semula.

Saya menonton movie ni minggu lepas tapi surprisingly pawagam masih lagi penuh, kami dapat seat pun yang baris depan2. sebelum masih pawagam, kami dah siap dinner, tapi bila movie time...ada rasa nak muntah pulak. sebabnya kerana movie ni self recording, pepaham jelah gegarnya macam mana kan + zoom yang melampau dekatnya sampai kembang2 gambar. usah kata macam nak muntah, pening kepala pun sepackage jugak. serious kesan ni pasti ada pada yang dah menonton movie ni.

Setiap kejadian aneh dalam movie ni adalah rakaman sebenar, yang ada nampak bayang2 yang bukan2 tu pun adalah benar...kecut nyawa jugak menonton movie ni. meh sambung je dengan sinopsis ye...kot2 nanti uolsss nak tengok pulak;

In December 1993, a luxury condominium tower block collapse after ground erosion from the neighbouring hillside. About 50 people lost their lives and to this day has become one of the darkest and saddest tragic incidents in Malaysian history. Twenty years later in 2013, a group of documentary filmmakers venture into the remaining two blocks that is left standing to do a ghost hunting expedition. What they discovered is not for the faint-hearted.
  

8 comments:

.:fyzz:. said...

fyzz ingt lagi masa HT runtuh..msa tuh baru djh 6 rasanya..anak Tan Sri Musa Hitam..Carlos musa turut terkorban..

Kakzakie Purvit said...

Kakak teringin juga nak menonton tapi abang tak bagilah Ann. Kena tunggu VCD ajelah..

mamyharraz said...

teringin nak tgk..
harap online cepat keluar hehe
nak ke panggung al maklumlah ntah bila boleh menyampai hehe

Mimy Hamid said...

nak tengok tp takut..astro best dah keluar..huhu nak beli ke tak

Anonymous said...

ramai yg kata x brp best pulak... done nuffnang yer !

wantie said...

bila teringat ttg keruntuhan HT. ni memang sedih. ingat lagi ada budak tengah study meninggal dengan buku kat tangan.

nursuriani said...

nak tengokkk tapi tak berani tengok sengsorang kena tunggu hubby balik laaa dulu jawabnya tgk dgn diaaa uhuhuhu

Unknown said...

sue pelik-jgn tengok sengsorang,kang takuttt..seram