Monday, November 25, 2013

Soalan SPM bocor lagi

Hari ni ada pulak timbul cerita soalan peperiksaan SPM bocor lagi. entah betul ke tidak tapi setahu saya, setiap tahun mesti ada je cerita soalan bocor ni. masalah yang saya rasa tak pernah settle dan tak pernah tau sapa yang bersalah dalam membocorkan soalan SPM ni. akhirnya cerita tu hilang, tapi akan timbul semula bila masa SPM akan datang pulak.

Isu soalan bocor ni sejak dari zaman kakak abang kita sekolah dulu, masa kita lagilah ada kan. sampai sekarang saya tak pernah mendengar pesalah yang membocorkan soalan peperiksaan SPM ni ditangkap. dan macam mana nak tau yang itu adalah soalan bocor. 

Boleh gambarkan situasi ni takkan berakhir sekiranya masih ada lagi yang tidak jujur dalam proses penyediaan soalan peperiksaan. tak boleh salahlah sesiapa pun, tentu banyak proses yang perlu dilalui demi memastikan soalan2 peperiksaan tidak terdedah pada pandangan orang lain.

Kisah gateway dah masuk hari yang akhir. wah bestnya boleh balik KL semula selepas berehat sekejab.

Apa yang saya dapat katakan, saya pasti akan datang lagi ke sini. tempat yang bagus untuk relax. cantik kemas tu dah tentu, makanan yang disediakan pun sedap. kemudahan lain2 seperti gym pun ada. pool tentu sekali ada tapi saya bukan seorang yang suka mandi di pool.

Makanan untuk breakfast tidak menghampakan, masih sedap untuk dinikmati. lengkap dengan set lengkap sarapan pagi.

Awan dah berarak mendung, nampak gayanya memang nak turun hujan dah.

Mula2 kami makan di luar, konon2nya nak kena panas la sikit kan tapi sudahnya kene hujan. mencicit lari bawak pinggan makanan dan minuman masuk dalam cafe.

Suka betul saya dengan benda kat atas tu, sedap. kalau ada dekat mane2 menu hotel, mesti saya kaut sampai habis (",)

my turn to check email

his turn pulak kemudiannya

seyes, akan datang semua ke sini very soon ja...

10 comments:

ejulz said...

asyik bocor je.. hehe

Aishah Jahirah said...

syoknye...pi bercuti ye...
tu le kan...asyik soklan bocor je...camne tah diaorg tahu bocor pn tataw le...

Khai♥Rin : anies said...

Dr dulu lg masalah yg sm...

Rai Ourkizuna said...

Haah kan kak.. Entah mcm mana boleh bocor agaknya..

Kalau akak nak cuba, boleh email kat saya..kesoma.rai@gmail.com.. 400g/rm14 sekali postage. Saya duk shah alam. Nak cod pun boleh je..

Azhafizah Md Nor said...

jangan percaya sangat dengan soalan bocor ni..salah spot merana je..bestnye akak bercuti..realax n santai je kan..

fazitaismail said...

Tiap2 tahun mcm tu kan..
Wahhh asyik berct je..jeles2 hihi

Kak Tie said...

makanan apa tu..makanan omputih ke..nampak cam jemput2 pun ada gak

msredcheesecake said...

Kalau bekfes kat hotel mmg best... Semua ada....

Kakzakie said...

1. Kertas mathematics yg dikatakan bocor dah keluar dlm berita radio tapi tak ada tindakan pun sampai sekarang. Kakak risau Ann..

2. Makan/tempat yg dah tahu sedap mesti kita nak pergi lagi.

QasehnyaRania said...

kan.selalu je dengar tp pesalah tak nmpak batang hidung pon