Sunday, December 15, 2013

Tangkal, kayu dan batu azimat menambah rezeki?

Bab 09 - info yang diambik bulat2 (tidak ada ubah walau sedikit faktanya) dari buku MUDAHNYA MENJEMPUT REZEKI tulisan dari Saudara Fathuri Salehuddin...info ini berada di muka surat 45-48 dengan niat ingin berkongsi ilmu sesama kita.

Allah berfirman yang bermaksud:

"Katakanlah (wahai Muhammad) tidak sekali-kali akan menimpa kami sesuatu pun melainkan apa yang telah ditetapkan oleh Allah bagi kami. Dialah pengawal yang menyelamatkan kami dan (dengan kepercayaan itu), maka kepada Allah jualah hendaknya orang-orang yang beriman bertawakal."
(At-Taubah 9:51)

Mari perhatikan firman Allah ini, yang bermaksud:

(Allah berfirman), ketahuilah, sesungguhnya nahas dan malang mereka itu hanya ditetapkan di sisi Allah, akan tetapi kebanyakkan mereka tidak mengetahui.
(Al-A'raf 7:131)

7 comments:

msredcheesecake said...

jgn sesekali meminta sesuatu dari selain Allah... takut syirik kan...

Kasih Salina said...

teringin juga nak beli buku ni..nanti nak pergi tengok juga la kat kedai..hihi..

Gee Lion said...

penggunaan tangkal or azimat ni boleh jatuh syirik kalau lari niat..

salam kenal :)

Siti Hajar said...

Allah sahaja penentu segalaNya. Trust Him, and he wont fail you ^_^

Rai Ourkizuna said...

dari buat tangkal.. baik jual kayu..

nak cari kayu..nak cari kayu.. nak cari kayu.. hehehe..

nuyui a.k.a miss YUI said...

tak beli lg buku ni..

Khai♥Rin : anies said...

negara da maju pon masih ada yg percaya mcm ni