Monday, July 21, 2014

#AlFatihah MH17

Tiada dapat dikatakan lagi, tiada apa yang dapat diungkapkan dengan kata2, kejadian ini sangatlah tragic. bila saya mengetahui berita ni masa bangun untuk sahur, rasa macam...apakah yang terjadi ni, apakah yang sudah berlaku ni. rasa binggung tiba2 coz malam kejadian tu saya memang dah tido awal.

Takziah kepada ahli keluarga semua penumpang dan anak kapal. semoga mereka tabah menghadapi cabaran ini.

Macam mana persiapan menjelang Syawal uolsss. bagi saya dengan my laki, kami bersederhana saja sama macam tahun2 yang lepas jugak. baju raya sepasang je, yang lain2 tu pusing ulang tayang baju tahun yang lepas2. saya bukannya pakai baju kurung ke office, kiranya masih elok lagi baju2 tu semua.

Kita dulukan yang penting wajib di bulan Ramadhan ni. fitrah dah settle, duit belanja parents pun dah settle. duit raya anak2 saudara, alhamdulillah. kuih raya memang tak beli tahun ni, saya cuma beli tart nanas ni coz saya memang pencinta tart nanas. kuih2 raya yang lain tahun ni saya dan my family member buat sendiri. kiranya nanti kalau datang rumah kakak dah mewakili datang rumah semua adik beradik yang lain coz sah2 kuih raya memasing sama je. my laki pun dah siap2 potong rambut, nanti lupa katanya. mision saya yang masih belum selesai, nak mencari telekong untuk my makcik2 je lagi yang belum ni. BENCINTA sungguh nak ke Jln TAR sekarang ni. + nak cari jubah dengan tudung untuk mereka jugak. mana la nak cari, Ariani mesti tengah sesak sekarang ni. 

8 comments:

asyifa mustaffa said...

Sederhana saje.....tak tergamak nak beraya sakan...bila terasa saudara mara islam kita yg ditimpa musibah...sedih kan...apa yg pnting...ramadhan tu sbnrnya kan...):

Sue Bee said...

sedih dengan tragedi mh17.btw..bersederhana itu lebih baik.selagi baju2 tahun lepas muat,boleh pakai lagi lah tahun ni..

Mimy Hamid said...

kak beli online sajo. ..senang now dhbberlambak seller femes

QasehnyaRania said...

jalan tar mmg syiok kalau pi tapi tu la kan..
bercinta sungguh nk sampai..
salam takziah dan alfatihah

nur anis said...

masih sedih dengan berita MH17 ni...al fatihah untuk mangsa.
saya tak pergi jalan TAR. rasa macam tak sanggup je..

Sya Mimie said...

Sy pun xde feel nk raya sngt sis.. Buat apa yng blh je.. Kuih pun xde.

Kakzakie said...

Pakai aje baju yg masih elok bukan org tahu pun baju itu baju baru atau baju lama. Lainlah anak-anak exited dia tak sama...

nuyui a.k.a miss YUI said...

yui pun biasa2 je thun ni..

eh tahun2 sblm ni pun sama.. mood kureng,