Thursday, October 16, 2014

Rebah Dikatil Bangla, Akhirnya Pelajar Form 3 Hamil

Kekerapan seorang remaja perempuan berusia 15 tahun berkunjung ke rumah teman lelakinya yang juga warga Bangladesh membongkar kegiatan maksiat dilakukannya malah dia kini hamil enam minggu selepas ditahan di sebuah rumah di Taman Mahsuri, dekat Padang Serai, di sini.

Difahamkan, remaja tersebut ditahan sepasukan penguatkuasa Pejabat Agama Daerah Kulim (PADK) selepas dikesan berdua-duaan sehingga menimbulkan syak wasangka dengan seorang lelaki Bangladesh berusia 28 tahun di sebuah rumah di Taman Mahsuri dekat Padang Serai, di sini. Ketua Unit Penguat Kuasa Agama PADK, Azmi Abdul Rejab berkata, remaja terbabit disahkan mengandung susulan pemeriksaan kesihatan Hospital Kulim ke atas gadis itu, selepas ditahan dala operasi cegah maksiat Rabu lalu.

info dari: http://forum.cari.com.my/portal.php?mod=view&aid=15280
*************************************************************************
Erm...rasa2nya anak tu nanti bila besar kalau lelaki ada iras2 Shah Rukh Khan tak atau kalau perempuan ada iras2 kojal ke. ke sebenarnya mamat bangla tu sendiri yang ada iras2 filemstar keling pujaan hati hiksss, muda katanya, baru 28 tahun.

Memang berani budak ni, baru umur 15 tahun dah masuk rumah lelaki bujang...lebih menyeramkan rumah bangla pulak tu. tup2 pada usia begini dah mengandung, sayangnya masa muda yang sepatutnya digunakan untuk belajar tapi kini dah bertukar kepada menjadi "ibu" kepada anak seorang abangla. 

Macam mana ek dengan status anak tu nanti, berwarganegara Bangladesh ke hah. 
   
Seronok petang yang sejuk ni ditemani secawan nescafe panas dengan cupcake yang sedap sambil membaca kisah2 isu semasa yang sedang melanda. semakin banyak membaca, semakin terasa begitu mencabarnya hidup kita. tidak kurangnya pada generasi baru yang sememangnya dihidangkan dengan wacana2 yang canggih sehingga kita sendiri pun tidak tercapai lagi ke tahap itu. semoga kita yang bergelar ibu bapa, jagalah generasi masing2 sebaik2nya. jangan biarkan mereka alpa dek kemodenan, keterbukaan, kebebasan pada masa kini. pengawasan pencegahan adalah lebih baik (^_^)v

7 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Nauzubillahiminzalik..
Moga ank2 kita tak spt mereka.
Iman yg rapuh.

QasehnyaRania said...

Allah Hu Akhbar..

Zaza Abdul Latif said...

Takut dgn tindakan remaja skrg kann.. kita yg ada anak perempuan ni kena jaga baik2.. huhu..

nuyui a.k.a miss YUI said...

mcm2 skg ni..

Liyana said...

memang menakutkan... kena guna pendekatan lain nak besarkan anak2 zmn skrg .. ermm

aswadz said...

memang mencabar jd ibu bapa zaman skang nih.

Tihara said...

memang berani, hanya Allah Yang Tahu masa depan anak tu annti
masa depan budak pempuan ni pun wallahualam