Thursday, October 30, 2014

Turun dan Naik

Semalam ada ujian kesihatan lagi, oh sudah nak akhir tahun rupanya. saya akan buat ujian kesihatan setiap lebih kurang 6 bulan sekali. ujian biasa2 je untuk memastikan diri sentiasa berada di tahap yang normal...dah setiap hari kaki ni tak berhenti dengan nak berlari je, nak check jugak keupayaan diri ni bertahan ke tidak.

Benda yang dari kecik sampai la ke sekarang ni saya sangat takut. sungguh2 ni, saya memang takut jarum. besar kecik panjang pendek semuanya boleh membuatkan jantung saya mengecut tiba2. lepas tu bila jarum tu nak nak masuk dalam kulit, air mata ni mengalir macam kena luka berjahit 12 jahitan gamaknya. pendek kata senang cerita, bab ni memang saya tak suka sebenarnya...ambik darah. dah sah2 kena guna jarum kan.

Ketika gambo ni diambik, tangan mengeletar bagai nak gila...dan resultnya adalah:

Visceral Fat - maintain
Muscle Mass - drastic drop
Water Level - drop
Fat Level - increase

Ini bukan sesuatu yang solid untuk saya, rasa agak geram la coz still tak dapat my perfect muscle mass. takpe, practice make perfect kan. lepas ni harus nak join boat-camp pulak.

ini la jadinya bila stress

kita tambah sugar level pulak (^_^)v

3 comments:

ArY + ShA = AmZaR FaYyAdH said...

Assalam Ann,
iols pun takuit jarum..
apa tu muscle mass?? he3
papun salam perkenalan yer
jemput singgah & join blog sha juga yer :)

anis abdullah said...

Cam best je ko cek benda2 ni. Jgn takut jarum weii. Dah start ngandung kang mcm2 prosedur perubatan kena buat. Kira cucuk2 ni dah biasa bagi akula..dulu penakut gak.

Kakzakie said...

Hihi... Ann betul-betul macam kakak. Sebab itulah kakak dulu semua anak masa baby injection abang yg pegang. Kakak tengok pun tak boleh macam nak terkencing:)

Kakak punya schedule next medical check-up April 2015.