Monday, December 1, 2014

Tayang bulus2 je

Lama dah mak kita tak citer2 pasal anak2 bulus dia yang semakin membesar saban hari...tak bagi makan kalu mau bising sampai setaman boleh dengar suara. kalau bagi makan, ni la jadinya...membesar bagai hero masing2. 

Kita penat hari ni main kejar2 dengan abg kita...abg kita tu pantang lepas, habis segenap pelosok rumah ni dia terjah sampai makpak kita pun dia tala langgar jugak. kita nak tido pun tak senang. mak kita rasanya ada janji nak ceritakan asal usul kita, tapi takpe nanti mak kita citer jugak tu...

Kita pulak suka letak perut atas marble ni, sejuk je perut kita. 

perangai kita pun sama dengan perangai abg kembar kita tu

Kita adik beradik kembar seiras suka duduk sama2, makan sama, tido sama, berak kencing pun nak sama2 jugak. mak kita selalu kira berapa longgok berak kita, kalau tak cukup 2 longgok, memang mak kita tunggu sampai salah orang dari kita berak pulak...pelik mak kita ni kan.

Hi korang, mesti ingat kita lagi kan. kita makhlok paling lama duduk dengan makpak kita. adik beradik kita yang lain semua dah pass away...kita je lagi generasi yang ada. tapi kita tak boring, mak kita cepat je carikan teman adik beradik angkat untuk kita. mula2 tak mesra, sekarang pantang terkena elor...kita mesti mengamuk punya. tu pasal kita jarang lepas kalau si kembar seiras tu lepas, kita jaki dengan kembar tu...asyik tarik perhatian makpak kita je (^_^)

12 comments:

Kakzakie said...

Berbahagialah Kita sebab ada yg sayang sehingga sanggup carikan teman buatnya:)

eMMe said...

alahai kisah2 kucing yg mencuit hati.. terhibur kan bela kucing ni.. leh jadi penenang minda kan Ann... ade gak anak bulus kembar Ann jadi laa... rezeki yg satu tu pasti ada Ann...InshaAllah...

nuyui a.k.a miss YUI said...

Ololo sweet je baca kisah depa ni
Comel2 semuanya...

Siti Asiah said...

Pencinta kucing ye...npk best je bela kucing byk2...;)

NzA said...

gebuz2 n comel2 la....geram tgk....akak pn ada jugak kucing kt blakang rumah ni...nk kata bela xlah sgt tapi mmg bagi mkn la....bila dh gemuk ada je org ambik.

Khai♥Rin : anies said...

amboiiii kemai releks ye...ada tlg wat keje umah x ni? ;-)

Ujie said...

Bagusnya..ramai jugak geng blogger yg pencinta kucing ni. Sanggup bela elok2. Insya Allah murah rezeki.

Jane said...

ramainya bulus... ^^ teringin jaga..tp sebok kerja T_T

Kakzakie said...

Berapalah kos Ann beli makan utk bulus-bulus ni..

nuyui a.k.a miss YUI said...

sggh jumaat kak =)

AnneRaini said...

byk ye bela kucing..sy tak berani sgt dgn kucing..hehe

Asha Lya said...

Garangnya muka yg c kuning tu hihi