Tuesday, March 24, 2015

Kucing Disiksa Hingga Parah

Seremban: “Manusia zaman sekarang memang kejam dan sanggup mendera haiwan,” kata seorang jurugambar, Muhammad Shah Adnan M Hanapiah, 26, yang kecewa apabila kucing peliharaannya dipercayai didera individu tidak bertanggungjawab.

Muhammad Shah Adnan yang ditemui di daerah ini, semalam berkata, dia yang tinggal di Taman Kencana, Pandan Indah, Ampang, Selangor meninggalkan kucing kesayangannya digelar Putih di rumah pada jam 5 petang kelmarin.

Katanya, sejurus pulang ke rumah berikutan merakam gambar di kawasan berhampiran jam 2 pagi, semalam, kucingnya dilihat dalam keadaan tenat di dalam rumahnya.

“Saya terkejut mendapati mata kanan Putih hampir terkeluar dan kepalanya cedera dipercayai dihentak atau diterajang seseorang,” katanya.

Menurutnya, bahagian badan haiwan peliharaan itu turut tercedera dan menitiskan darah.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

#KEADAAN Putih yang cedera selepas didera individu tidak bertanggungjawab


info from: http://mforum.cari.com.my/portal.php?mod=view&aid=18337
**********************************************************************
Memang kamjad betul orang yang memukul kucing ni, binatang je kot...apalah yang dia tau kan. kalau ye kucing ni melepas ke memancut ke dekat area kawasan or pada harta benda orang tersebut, takkan nak dibelasah sampai macam ni sekali. kucing ini haiwan untuk disayangi bukannya untuk kekasari sampai separuh mati. jatuh sayu bila tengok keadaan kucing ni, teringat kucing2 saya dekat rumah...oh haiii saya sayang mereka2 tu walaupun hanya sekadar kucing sahaja. 

Kiut miut kan cookies ni, cookies hokey. memula macam sayang nak makan tapi lama2 macam tak boleh tahan pulak...rasa nak makan jugak. sempena movie baru nak keluar July ni nanti, "Minions"...harus bersemangat menunggu sambil hari2 makan cookies ni, untuk ambik mood menonton. boleh gitu, tak ke sengal bunyinya tu...ada ahkak kisah ke :p

7 comments:

Nurzakiah Hanum said...

kejam kan

Kakzakie said...

Tergamaknya manusia itu. Jgn main-main dgn kucing, dia binatang kesayang baginda rasulullah tau...

Sedihnya kakak tengok kucing tu Ann..

Rai OurKizuna said...

ya allah.. tergamaknya.. apa la dosa kucing tu.. tak sanggup saya nak belek betul2 gambar tu kak..

Khai♥Rin : anies said...

mari kita pukul ramai2 manusia tu!!

LYAfrina said...

sedih sgt,,,
lya pon ada tgk org up kat FB.
ntah apa perasaan org tu smpai sgt aniaya kucing ni smpai camni..hrp kucing ni sembuh n kembali comey

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam ann,
masyaAllah
sian kucing tu
takleh nengok gambor tu
sob3

aji nugraha said...


aku sangat suka sekali dengan info ini terimakasih... tau ga kawan Khasiat Jelly Gamat Gold G untuk Obat Rematik, Obat Asam Urat,Obat Gagal Ginjal Solusi pengobatan herbal terbaik.

Info Cara Mendapatkan obat jelly Gamat Gold G silahkan klik ->> Cara Pemesanan Jelly Gamat Gold G