Monday, June 15, 2015

1st time ke Bukit Bendera

Entry kisah yang dah makan tahun lagi...biasa la tu :p

Bangun pagi2 lagi sebelum subuh menyingsing. siap2 kemas2 apa yang patut dibawa sahaja. we will go for short vacation to Penang 3D2N. siap je solat subuh, terus mulakan perjalanan ke Penang. motive ke Penang sesubuh sepiee tu ada surprise sebenarnya, men surprise kan orang lain sebenarnya.

A week before ke Penang, my sista ada inform yang anaknya dah habis matrik di Kulim. nak ambik budak2 tu coz 2 anak buah yang belajar di Kulim waktu tu dan habis serentak jugak...sorang lagi anak my bro. they all plan after ambik anak buah, nak bawak diorang holiday di Penang...Kulim Penang kan sebelah je. so both of them ajak sekali saya pergi join together diorang punya trip. biasanya saya jarang nak setuju dulu, kena check time laki jugak free ke tidak. and up, saya tak janji apa2. kiranya kalau ada tu ada lah...gitu je konsepnya.

So trip ni dikiranya nak bagi surprise dekat diorang yang kami pun nak join jugak tapi 1 day after diorang sampai baru kami sampai. sampai je Juru, saya buat2 tanya apa plan diorang dekat sana. destinasi diorang pagi tu lepas breakfast nak ke Bukit Bendera. ok that time diorang tak tau lagi yang saya and my laki dah sampai Penang. takpe kita diam dulu. kami pun terus je ke Bukit Bendera which is pertama kali jugak ni daku nak mendaki ke sana. sungguh punya tak pernah sampai Bukit Bendara ni weh.

Teruja sebenarnya nak ke Bukit Bendara ni, teruja nak tau apa yang ada dekat atas sana yang ramai sangat orang nak pegi kan. Bukit Bendera memang trend mark Penang, datang Penang berkali2 Bukit Bendera tak terdaki jugak. ok...kisah nak naik Bukit Bendera cerita dekat entry lain ye...
  
1st destination di Bukit Bendera, basahkan tekak di Astaka. Astaka ni merupakan food court yang ada di Bukit Bendera. teruja tengok ABC meja sebelah, terus nak jugak...sedap ko. ada banyak pilihan makanan dekat Astaka ni, pilih la ikut anak tekak masing2. 

Kawasan persekitaran Astaka ni pun menarik jugak dengan susun atur kerusi meja yang kemas dan tak sesak...sesak dengan orang ramai je waktu ni coz hari Sabtu.  

Harga makanan dekat Astaka ni saya rasa tak mahal, lebih kurang je dengan harga makanan dekat food court yang lain dekat Penang ni. selain dari tempat makan, ada jugak terdepat gerai2 kecil yang menjual souvenir. sempat lagi saya grap FM Penang untuk koleksi diri sendiri.

Jangan lupa tau, ABC tu memang sedap hiksss...ahkak makan sampai penghabisan suapan.

oh haiii...nangis tengok muka sendiri yang bolat sangat waktu ni

Dan masa makan ABC ni jugak saya berWA dengan my sista...kata yang saya dah ada dekat Bukit Bendera ni jugak. memang terkejut jugak la diorang walaupun my sista dah dapat rasa plan saya tu.

Lookout Point, sukanya budak2 ni bila dapat berjalan. 

Dekat Bukit Bendera ni jugak ada Owl Museum tapi kami tak masuk, setakat ambik gambar budak2 je dekat luar entrance tu. 

Sebelum turun kami singgah dulu dekat The Famous Penang Hill Kacang Putih. ini memang fav saya dan my laki...kacang putih campur kari, sedap bak lu wehhhhhhh.

8 comments:

Normi Nieza said...

bestnya jejalan..:)

Rai OurKizuna said...

menarik nampak ABC tu..

Nurzakiah Hanum said...

best kan :)

ujie othman said...

Blm penah ke sana lagi..

ABC tu mmg menariklah!

Mrs Velentine said...

abc tu sedap mintak..haha

Cikna said...

Brpe hargenye tu, ABC tu mmg nmpk sedap + plak ngan bekas yg warna straiking tu....;-)

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam ann,
iols dok penang pun tak sempat terjah bukit bendera lepaih renovate tu he3
haaaaaa bab kacang puteh tu pun tak pernah try
sob3
maluuuuuuuuuuuu
lariiiiii he3

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI