Friday, June 19, 2015

Ramadhan ke 2 - Macam biasa2 je

Alhamdulillah hari ini kita telah berjaya melalui bulan Ramadhan yang ke 2. di harap semalam (hari pertama) memberi satu makna yang berharga untuk kalian semua. saya pulak melalui hari pertama berpuasa yang biasa2 saja. masih sama jugak macam tahun2 sebelumnya. masih menjalani rutin kerja seperti biasa cuma boleh balik sedikit awal, 4pm. 

Pengalaman semalam di tempat kerja, punya la mengantuk. pantang takde keje sikit, mesti mata ni nak melayu je. bukan boleh di tahan2 mengantuknya tau, mesti nak kena lelapkan mata walaupun 5 mins...takpe janji dapat lelap sekejab. dah tu berulang2 pulak mengantuknya sampai ke petang. alhamdulillah masa majlis ilmu  waktu lunch tu tak mengantuk pulak, penyampaian yang baik bercampur lawak ni sebenarnya memberi kesan penghayatan yang lebih. 

Sebelah petang waktu pulang dari kerja, tepat 4pm dah boleh keluar office. semalam dan hari ini saya masuk office pun awal sebelum 8pm, jadi boleh keluar 4pm. tak tunggu lama, terus je balik. naik LRT sangat seronok kerana tren masih lagi kosong, kalau duduk dekat kepala tren boleh nampak sampai ke ekor tren tu...kosong kan katanya. berhenti dekat KLCC dan terus ambik bus pulak. YES, sometimes saya balik naik bus jugak coz my laki balik by 6pm...saya tak nak tunggu lama dekat office, better saya balik naik bus saja. bus pun masih tak ramai penumpang lagi, boleh dapat tempat duduk. Jalan Ampang masih dikategorikan lenggang waktu tu so saya boleh sampai rumah by 5pm. tapi dengarnya semalam lepas 430pm Jalan Ampang dah start jammed tapi moved la.

Sampai rumah terus tunaikan apa yang tak ditunaikan lagi, lepas tu menung sambil tengok cabinet dapur apa yang ada. memandangkan my laki akan berbuka di office je, saya pun takdelah nak prepare makanan sangat...cukup sekadar oat saja.

My laki sampai rumah sebelum waktu Isyak, sempat kami bersama2 ke masjid berjalan kaki untuk terawih bersama. biasanya kalau dia lambat balik, saya akan pergi berjalan kaki sorang saja dari rumah or solat terawih di rumah saja...alhamdulillah masjid dekat dengan rumah dan kalau drive pun payah nak dapat parking. better berjalan saja. 

Selesai yang sunat, barulah my laki ajak minum. nak ganti waktu berbuka tadi katanya...sian bininya hari pertama puasa dah berbuka sorang diri bertemankan kucing2 dekat rumah. hahaha kesian rupanya pakcik ni. saya tak kisah pun sebenarnya, malah lagi senang nak uruskan diri sendiri je kot. 

5 comments:

Zaza Abdul Latif said...

Selamat berpuasa Ann..
Sorang2 pun ok je.. tp kalau dpt berteman lagi ok kann. X apa lah.. janji kita dpt tunaikan yg wajib dl 😊

nusha fasha said...

Dh hari ke 4 kt puasa.. Alhamdulillah..

nusha fasha said...

Yui sggh sblm tido =)

Cho Zila said...

wow 4 petang baguihnyer... kita 5.15 tupun pukui lima dah balik suka hatijerkan... akakpun suka gak makan sorang2 jadi tak payah nak memikir orang... ha..ha..

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI