Thursday, July 30, 2015

Alhamdulillah

Dikala sana sini masih lagi meriah meraikan hari raya dengan mengadakan jamuan, tak kurang jugak dengan potlucknya. ahkak, ermmm hanya mampu melihat dan mendengar sajalah. kita ni bekerja di kompeni yang banyak cut costnya dari spending termasuklah staffnya jugak muahahahaha. 50 hengget sekarang ni kecik nilainya wehhh pada kita yang nilai ringgitnya dah sampai 4 flet tuh...crazy.

Mana yang masih memberi atau mampu menjamu orang makan kiranya alhamdulillah...masih mampu mengembirakan hati dan perut orang lain besar nikmatnya tu. ahkak kalau ada rezeki lebih, inshaAllah tak kudukut punya dek tapi sekarang ni kais siang makan malam, kais malam makan besok sajo. alhamdulillah segala rezeki datangnya dari Allah, ahkak tetap bersyukur sangat2.   

Seperti hari ini, ada hamba Allah yang baik hati datang belanja ahkak nasi kandar ayam goreng. tau2 je ahkak memang kemaruk nasi kandar kan. alhamdulillah, terima kasih sangat2 atas pemberian makanan ni. bukan sebungkus tapi 2 bungkus lagi, boleh makan dengan laki sado ahkak tu ha. 

Ya Allah, murahkan lagi rezeki hamba Mu ini semoga dia sentiasa mampu memberi kepada yang memerlukan. rezeki Allah adalah sangat luas... 

6 comments:

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Alhamdulillah. Suasana raya di sambut dengan seadanya.

QasehnyaRania said...

rezeki kan.
alhamdulillah

ohpanduan panduan said...

Rezeki di hari yang barokah.. Alhamdulillah.

Kakzakie said...

Waah.... macam ini gaya seharian kekenyangan makan nasi kandar Ann. Murah rezeki yg memberi dan yg menerima juga:)

nuyui a.k.a miss YUI said...

sdpnya kak..tibe2 trngin lak =)

ummi aqilah (LM) said...

Lama sungguh LM x pekena nasik kandar. Nyumsss