Thursday, September 10, 2015

Jerebu

Uolsss ada masalah gatal2 mata tak sekarang ni. saya dah beberapa hari rasa gatal2 mata, nak gosok takut melarat pulak...cuci muka aje yang mampu buat pun. dengan udara Malaysia ku tercinta ni punyalah malap je dek jerebu teruk, duduk dalam bangunan pun terasa malap jugak. 

Walaupun sekarang ni selalu hujan tapi jerebu masih ada lagi kan, pelik betul. dekat mana yang ada pembakaran terbuka ni. saya memang dah lama sangat tak tengok newpaper, dengar berita apatah lagi. rasa banyak sangat benda sekeliling yang saya tak tau, banyak sangat buat benda2 yang tak penting...macam ginilah jadinya. 

Berbalik pada masalah jerebu tadi, kawan2 semua minimizekan activity di luar rumah ye. banyakkan minum air masak. udara sekarang dah tak bersih. hujung2 minggu biasanya saya akan jogging 2 kali, awal pagi dan malam tapi sekarang sangguh lari malam je dengan alasan malam taklah nampak jerebu tu kan.

Harapnya cepatlah masalah jerebu ni selesai.
  
keadaan jerebu di sekitar KLCC, ini gambar tahun lepas tapi saya rasa sama je pemandangannya dengan tahun ni

Activity last weekend, jalan2 window shopping cuci2 mata dengan anak buah. sebenarnya under mission mencari barang2 untuk hantaran. anak buah daku nak kawin dah bulan October ni, alahaiiii syahdu pulak jiwa ni. dah nak kawin rupanya diorang ni. di mata saya, mereka2 tu semuanya masih kecik2 lagi...pantasnya masa berlalu kan. 

Sambil2 tu boleh spend time together with her sebelum jadi bini orang. bila dah jadi bini orang nanti susah dah nak colek bawak jalan2. 

di Mid Valley, berehat sebentar sebab saya masuk sport area, saya dah tak layan butik2 sekarang ni...lebih teruja masuk short area je

3 comments:

Azian Elias said...

salam dear..

akak now lebih suka duk dlm rumah.. and ALHAMDULLILAH now asyik hujan je.. so kurang lah sikit jerebu tu..

Kakzakie said...

Kalau ikutkan di JB ni hari-hari hujan Ann tapi jerebu tetap ada lagi
Siapa kita nak melawan kuasa Allah..

nusha fasha said...

Jerebu kat iph pn blh tahan ni..