Monday, October 26, 2015

Bila naik bus semula...

Last saya balik ke Seremban coz ada emergency, my bro collapse coz of heard attack and warded at ICU KPJ Seremban. tengah2 malam balik terus pegi hospital dulu. tapi dapat tengok dekat cermin tingkap je. my bro baru di beri ubat tido dan dah tido pun waktu saya sampai. 

Terus bermalam di Seremban je and next morning tu saya kena pegi kerja jugak tapi dari Seremban naik bus. my laki kebetulan cuti so that dia boleh sama2 dengan my sista ulang alik ke hospital. 

Dah lama sangat tinggalkan dunia naik bus ulang alik Seremban KL ni tapi mujur tempat menunggu bus masa yang sama jugak. by 630 dah naik bus so that saya boleh sampai office on time sebelum 8am.

Harga bus sekarang dah RM6 per trip. tapi ok ape, saya hari2 pun spend RM6.20 untuk ke tempat kerja walaupun duduk dekat Ampang nun. tambahan sekarang harga tol dah naik, surely transportation dekat situ je dah almost RM10. perhhhh mencabar hidup sekarang ni kan, nak buat saving pun sangap jugak ni. kena bijak berbelanja, jangan nak ikut sangat cara orang2 kaya raya gaji ribu riban tu...mereka hari2 masuk duit dalam account.    

2 comments:

Nurzakiah Hanum said...

???

Wa said...

Wa pun dah berzaman tak naik bas..masa zaman belajat dulu je naik bas hihihi