Monday, February 1, 2016

Run 4 Peace 2014

Another run event to update, 2014 la of course :p

Acara bertempat di Stadium Saidina Hamzah, UIAM anjuran IKRAM and merupakan larian amal bagi menyebarluas dan menyampaikan maklumat yang tepat secara berterusan mengenai isu-isu keamanan dan hak asasi manusia seperti isu Palestin dan Syria.

Ada 4 kategori yang dipertandingkan yang saya berada di kategori 10km Women Open. This time memang saya berniat untuk lari non stop for 10km, bukan niat je tapi memang betul2 usaha for that coz beberapa minggu selepas event ni saya akan join another event which is lagi jauh, 21km. 

Bukan sesuatu yang senang nak buat pada masa tu, saya memang struggle untuk sampai to finishing line dengan panasnya coz start lari 730am. Oh...memang saya tak suka larian start lambat macam ni, mesti akan tempuh panas terik pagi...hakak memang lemah dekat situ. Dengan 10km non stop nya, memang mencabar minda betul. Masa tu sumpah saya dah fikir nak surender saja tapi niat tu masih kuat lagi demi 21km yang akan datang...my 1st 21km pulak tu.

Tak ingat masa ni saya lari berapa lama, takde jugak saya tulis dekat my daily running diary. Tapi as i remember, masa waktu tu memang kelaut la :(

Sikit2 saya up run event yang lepas2 ye, jangan pulak uolsss menyampah nak baca ye...hakak tau cerita dah makan tahun berlalu. 

Weekend lepas adoiyaiiii panehnyo lah...bercawan2 air sejuk diteguk tak jugak hilang rasa dahaga. So malam tadi hakak date dengan laki dekat Starbuck sambil minum air kopi sedap dah jugak bak hang.

5 comments:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Hebat betul Ann ni..
Akak dah tak mampu nak berlari lagi..
Jalan 1 KM pun dah mengah :D

nuyui a.k.a miss YUI said...

akk ni terer bab lari lari ea..
yui ni nsb kaki mcm ni =(

miss eimanhikmah said...

terer nye lari non stop

ujie othman said...

Bagusnya la hai..rajin join run!
Nape 2014?? Throw back?

Diana Rashid said...

SETIAP CERITA ADA KENANGAN..KENA LA KOGSI DI BLOG WALAUPUN DAH LEWAT..HEHEH