Monday, March 21, 2016

Makan free di kenduri kawin

Apa aktiviti rasmi masa cuti sekolah, pegi makan kenduri kawin la kan. Memang dari dulu lagi dah menjadi adat, asal cuti sekolah mesti banyak orang kawin...asal banyak orang kawin mesti cuti sekolah, sinonim sungguh. Ada jugak majlis kawin yang dibuat bukan pada waktu cuti sekolah, ikut pilihan pasangan la kot ek. Masa saya kawin dulu pun waktu cuti sekolah jugak mihmihmih

Seperti sedia maklumlah pada yang biasa ikut entry dalam blog ni, saya memang suka pegi kenduri kawin sebab suka sangat makan lauk pauk orang kawin ni. Dia punya nikmat tu lain macam sikit, agaknya berkat pasangan dan keluarga mereka kot. Hidangan tu kalau tak repeat ambik 2-3 kali tak sah rasanya. Weekend lepas saya ada jugak memenuhi undangan majlis perkahwinan kawan satu office, hidangan nasi briani wehhhh...memang hakak hadap sungguh2.

Kawan saya ni keturunan indian muslim, majlis ikut adat mereka...lain sikit dari kita. Ada acara menari2 bagai ni, teruja hakak...mujur tak ikut menari sama je. Suami dah siap pegang tangan, takut nanti bini dia yang hover menari dekat depan tu.

6 comments:

Kakzakie Purvit said...

Alaa... kalau ada peluang menari Ann menarilah dgn En Faizal apa salah hihi...
Nasi dia memang nampak sedap Ann.

IQ = Iez Qis said...

hihi, kena pegang tangan sampainye yer....adehai...lawak~

Normi Nieza said...

bestkan g knduri kawen..lauk2 best..:)

Norhayati Mohd Isa said...

Hihihi nasib baik tak overhand ye Ann..
Dok sama menari Diwale kak depan tu ye..

Akak pun suka makan lauk kenduri..
Ingat dulu mengidam lauk kenduri dan nak makan dirumah kenduri..
Dah lah masa tu bukan cuti sekolah dan musim orang kahwin..
Entah macam mana mak call dari kampung kata jiran jemput kenduri anaknya..
Hah apa lagi.. laju jer pergi dengan mak hihihi..

Sedap lauk kenduri ni memang lain macam kan Ann :D

Maria Firdz said...

musim panas sy tak dapat penuhi jemputan... anak-anak pun demam... tengok je la org lain makan free...

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.