Saturday, April 9, 2016

Kuantan Half Marathon 2014

Lamanya saya tak berentry, 2 minggu street. Maaf ye...

Dalam masa 2 minggu ni memang saya tak sempat nak mengadap blog pun. Alasan macam biasalah busy, kalau free memang ada je entry kan hihihi. Busy dengan tempat kerja saja, bila balik rumah...badan dah tak larat lagi, ingat nak panjat katil dan tido. 

Saya dah bertukar department dan bertukar kawasan tempat kerja jugak. Now dekat sikit dengan rumah so ada sikit senang di situ. Ok cukup sampai situ je hal kerja ye...saya memang tak berapa nak kenan share details on my work life. 

Kita mulakan entry la macam tu, cerita lama lagi...kisah hal larian saya. Kali ni di Kuantan dan ini merupakan my 1st half marathon. Kewlasss jah, half marathon pertama kali tapi demand nak pergi yang jauh2 je. Bukan apa, ini semua pengaruh running buddy...ada sorang tu orang Kuantan. So takpe, kita tolong support negeri dia lah. 

Sehari sebelum even saya dah sampai ke Kemaman. Race bib dah dapat awal via post so tak perlu kalut2 nak pegi collect dekat Teruntum Mini Zoo, Teluk Cempedak. Kali ni anak buah saya pun join sama marathon tapi she only run for 10km, ok jugak ada kawan. 

Event also start at Teruntum Mini Zoo tu so seawal 5am kami dah gerak dari Kemaman ke Kuantan. Kena datang awal sikit coz senang nak parking kereta, kalau lambat nanti parking dah hujung2 dunia jauhnya. Acara mula dengan 21km runner lepas dulu, rasanya dalam 605am. Belah2 pantai timur memang macam tu, all run event mesti start after subuh which is saya tak berapa nak suka sebenarnya. 605am tu dah lambat sebenarnya, kan best kalau start 5am ke...ishhh. Takpelah, ku gagahkan jua nak lari tengah panas terik nanti. Pantai timur kan cepat terang, by 7am dah terang...715am dah panas terik ko, itu yang saya cepat surrender. 

Route for this time, runner start lari dari Teruntum Mini Zoo, terus ke Tanjung Lumpur. Merintih urat keting nak mendaki bukit nak ke Tanjung Lumpur tu. Lepas sampai dekat atas tu, buat u turn dan turun semula heading ke Kuantan town pulak. Habis satu bandar tu saya pusing ikut route yang dah ditetapkan. Akhir sekali, dari town balik semula ke Teluk Cempedak. Masa dekat town tu, hari memang dah panas sangat. 

Walau macam mana pun saya berjaya habiskan my half marathon tapi masa waktu tu memang sangat teruk...memang ke laut dalam la. Tapi still proud to myself, teruk2 pun still less than 3 hours. My friend semua target saya akan sampai lebih dari 3 jam, so kurang sikitlah hakak kena 'bahan' dekat situ. Diorang tu memang memang siot sikit, pace slow memang kaw2 kena kutuk. Nasib badanlah dapat kawan2 larian macam tu kan. 

Ini pengalaman tertama saya lari for 21km dan start dari 2014 sampai sekarang saya masih dalam 21km lagi. But this year i will go for 42km pulak di tempat yang still luar Kuala Lumpur. 

1 comment:

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.