Tuesday, September 27, 2016

Raya kedua korban

Alhamdulillah selepas seminggu tiada entry baru, hari ini saya bersiaran lagi bersama entry lama yang baru je nak keluar cerita. Saya baru lepas recover dari chicken pox, ye ramai sangat yang tegur kata dah tua2 ni baru nak kena chicken pox ke. Nak buat macam mana dek, hakak dah nak kena...tak boleh nak elak2 lagi dah. Dah bahagiannya begitu, redho sajalah akan ketentuanNYA.

Ok, cerita itu kemudian2 kita cerita la ek. Tak seronok mana pun walaupun sampai sekarang saya masih lagi dalam MC. Duduk rumah seminggu lepas dalam proses cacar bermaharaja keluarnya adalah tidak ohsem ye. Dan seminggu ini pulak dalam proses recovery, cacar dah mula mengecut dan ada yang dah hampir kering kudisnya. Jenuhlah menjadi anak dara sunti, duduk dalam rumah saja tak keluar2 langsung. InshaAllah semoga dipermudahkan segalanya. Semoga minggu depan saya boleh mula masuk office semula, jenuh 2 minggu duduk rumah tanpa buat apa2 ni.

Kita terus je sambung entry tertungguk selama seminggu lepas. Entry sambungan hari raya korban tempoh hari. 

Masuk saja hari raya ke dua, kami adik beradik dah mula kemas2 rumah ayah sebab nak ke rumah kakak yang pertama pulak. Raya korban pun still raya jugak kan, amalan berkunjung tu pasti ada so ada jugaklah acara jalan2 hari raya. 

Kakak pertama saya dah balik lebih awal masa hari korban lagi kerana dia perlu ke hospital untuk her dialysis. Itu dah memang routine nya, tak boleh tidak. Tak puas berkumpul ramai2 katanya, maka terus saja hari raya ke dua kami berkumpul pulak ke rumahnya. Ada juadah yang dia dah sediakan dan ada jugak yang saja menunggu kami sampai baru masak. Meh kita tengok apa yang my kakak sediakan.
   
menu wajib setiap kali raya, rendang paru limpa daging

 sarung ketupat yang menunggu kami datang untuk isikan beras dan masak, sarung macam biasa anyam sendiri. kuah kacang pun kami ramai2 masak

abang ipar sempat melemang dalam sepuluh batang, siap dapat bawak balik sebatang sorang

Itu antara juadah wajib hari raya, tidak kira raya apa pun asalkan raya namanya...adalah juadah ni. 

5 comments:

Cik Nor said...

yummy..sdapnya..:)

Kakzakie Purvit said...

Ketupat anyam sendiri itu yg best Ann:)

aiezza.sue said...

teringin nak dengar ann bercerita tua-tua baru nak berchicken pox tu, ada geng lah akak.. hiks

MisDiarios said...

ya ALLAH sedapnyaaa

OKje said...

Teringinnya nak makan limpa. Selalu jumpa kat pasar malam jer.