Thursday, October 20, 2016

Dugaan

Mesti pernah rasa down kan, down yang sampai tahap rasa macam nak benam kepala dalam air je. Rasa macam saya je yang ada masalah besar ni, orang lain sekeliling tu takde masalah pun, haaaa gitulah gambarannya. 

Ish tak baik berperasaan macam ni kan, Allah menduga hambanya mengikut kemampuan hamba itu sendiri. Allah tak akan menduga hambanya sekiranya hamba itu tidak mampu menanggung ujian tersebut. Allah sayang kita, cuma kita je terkadang alpa dari mengingatinya. 

Yakin sentiasa, dugaan itu pasti ada pada setiap orang. Cuma bentuk rupa dugaan itu je yang kadang sama dan kadang berbeza. Ada masa di atas dan di bawah, ada suka dan duka, ada senang dan susah...tapi yakin pasti balasannya kegembiraan berganda.
   
daging salai masak lemak cili api

 ikan baung masak tempoyak

 sambal sotong kembang

 budu

sambal belacan

Last weekend punya menu, makan bersama keluarga :)

3 comments:

Anis Azalea said...

Sedih sedih pun sempat tunjuk makanan kan...dah jangan nak benam sangat kepala tu..aku sekeh kang.

dear anies said...

betul kita ni hamba mmg layak diuji dan diduga...



banyak laukkkk

International Directory Blogspot said...

Hello ! This is not spam! But just an invitation to join us on "Directory Blogspot" to make your blog in 200 Countries
Register in comments: blog name; blog address; and country
All entries will receive awards for your blog
cordially
Chris
http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
+++++
Hello! Ini bukan spam! Tetapi hanya jemputan untuk menyertai kami di "Direktori Blogspot" untuk membuat blog anda di 200 Negara
Mendaftar dalam komen: Nama blog; alamat blog; dan negara
Semua penyertaan akan menerima anugerah untuk blog anda
hormatnya
Chris
http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/