Friday, November 18, 2016

Selsema

Adoiii selsema datang lagi. 

Asal berubah cuaca je mesti hidung ni pun berubah laku. Bersih tak henti2 sampai sakit dah perut rasanya menahan senak bersin. Bila balik ke rumah pulak, berlawan bersin dengan suami yang sama je penyakit berjangkit berdua ni.

Kena redho orang kata, sakit2 ni semua kan penghapus dosa2 kecik. 

Selepas habis activity di gym semalam, terus balik ke rumah mertua di Kg Baru...suami menunggu di sana saja. Sampai di rumah, ada lagi makanan untuk di makan walaupun semua orang dah makan. Memang tak tolak sebab ada budu, typical sangat menantu ni kan kalau dengan budu tu.

Lepas makan, borak ramai2 yang kebetulan dekat rumah mertua ada makcik2 suami datang bertandang menjemput. Nak cuti sekolah ni kan, mulalah banyak jemputan kawin datang menjengah. InshaAllah kalau tiada aral, kami menghadirkan diri. 

Masa nak pulang tu terjumpa kucing hitam ni, sangat cantik bulunya. Umur dalam 1 tahun gitew, manja ya hamat sampai nak ikut masuk dalam kereta. Hey ko ni kucing tentu ada tuannya, jangan nak buat hal masuk2 kereta hakak tau. Mau bawak balik nanti :p

9 comments:

Anis Azalea said...

Kucing bau penggemar kucing

Mazni Azmi said...

Kalau selalu selesema tu, kena banyakkan makan sayur kot 😃 mugkin badan kena detox sebab usus tak bersih

Mazni Azmi said...

Kalau selalu selesema tu, kena banyakkan makan sayur kot 😃 mugkin badan kena detox sebab usus tak bersih

Aiezza Sue said...

ada orang yang bersin selsema bagai sebab alahan dengan bulu kucing
err..tapi tak mungkinlah pulak kot ':)

Nina Mads said...

semoga cepat sembuh.. flu ni terjadi kalau terhidu habuk

noorhaidaz eyda said...

Berselera kalo dpt ikan goreng cicah budu ni

Kakzakie Purvit said...

Get well soon dear. Musim hujan ni memang ramai yg kena selesema.
Ann ni suka kucing sebab itu kucing yg itu pun tahu kalau boleh nak ikut.

LYAfrina said...

Musim skarang kot ann..
Lya pom kna selsema+batuk

hainom OKje said...

Makan simple gitu mmg sedap Ann. Tambah lagi ada pembuka selera mcm budu tu.