Tuesday, January 10, 2017

Petua untuk sengugut

Assalammualaikum semua

Nak tanya petua or sedikit advise dari reader semua.

Sekarang ni saya kerap mengalami masalah sengugut sampai rasa macam boleh demam rasanya badan ni bila setiap kali sengugut menyerang. Jangkamasa yang biasa saya alami adalah 3 hari pada hari pertama sehinggalah hari ketiga diwaktu aliran tengah banyak. Hanya perempuan saja tau macam mana sakitnya bila sengugut ni, sakit yang tak tau macam mana nak diterangkan.

Dah minum air panas, ye...saya minum air panas tapi kena tiup2 la, tak ye pulak nak gogok pepanas tu kan. Hanya akan rasa lega masa perut tu terasa panas, lepas tu sakit semula 😭

Ikut jugak petua tuam dengan air panas sampai rasa pijar dah kulit perut tapi result nya masih yang sama 😱

Sapu minyak panas tu memang HARUS sehingga dah tak kuasa pakai perfume sebab bau minyak panas lagi kuat dari perfume tapi tak mampan jugak 😳

Yang sentiasa menjadi mangsa untuk buat benda2 di atas tu sudah semestinya suami. Kadang2 tu bising jugak dia sebab saya kalau dah macam tu sometimes mood berangin jugak, mudah melentingnya tapi itulah...cepat2 ingatkan diri sendiri, sakit itu penghapus dosa2 kecil 😶

Sekarang ni saya masih dalam proses recover for sengugut, masuk hari ke dua. Bertahanlah badan, rasa seram sejuk demam masih ada lagi sampai nak makan pun tak lalu. Andai kata kakak2 adik2 ada petua yang boleh dikongsi, saya sangat alu2kan sebab dah tak tertahan rasanya setiap kali sengugut menyerang. 
  
Last Saturday night ada advance mini celebration birthday my niece, tarikh birthday sebenarnya adalah semalam tapi weekend kan family day...itulah masanya untuk celebrate on any occasion pun ❤🍰🎇 

Budak paling mengada bila ada ramai orang di rumah. Masa itulah dia nak tunjuk aksi manja tak bertempat 😺

No comments: