Tuesday, March 14, 2017

Lepas sudah...

Assalammualaikum semua...

Di suatu petang sebulan yang lepas, ada seekor tupai sesat termasuk ke dalam rumah. Bak menyerah diri katanya, dapat di tangkap. Anak tupai gerangannya sebab sedang2 besar rupa paras. Nak dilepas dah jatuh sayang pulak sebab COMEL. Pantang mata ni melihat yang comel2 terus saja nak disimpan jadi hak milik terpelihara 😆

Kejadian berlaku di rumah kakak di Lenggeng. Kawasan kampung memang macam ni la, macam2 yang bertandang masuk ke rumah. Mujur rumah berpagar, tidak kalu cik kinzir pun boleh bertandang sama 😈

Inilah rupa bentuk tupai yang tersesat tu. Hari2 bagi makan buah pisang betik jambu batu ikut apa yang ada. Anak saudara masukkan dalam rangka kipas yang dah tak pakai cover by jaring dawai kasar.

Inilah anak saudara saya yang dok jaga selama sebulan lamanya. Tapi kini anak tupai tu dah dilepaskan. Bukan tak sanggup nak bela cuma kesian. Anak tupai tu takde kawan, lepas tu dia macam tercari2 keluarganya. Dari tersiksa lebih baik lepaskan aje 😉

Semoga anak tupai tu boleh jumpa dengan keluarganya semula dan survive hidup di luar sana. Jangan lompat2 di jalan raya pulak, bahaya...nanti kena langgar kereta 😊

1 comment:

Nurzakiah Hanum said...

ala cutenyaaaaaaaaaaaa