Wednesday, March 15, 2017

Malaysia Women Marathon 2017

Assalammualaikum semua...

March so special for WOMEN dan setiap kali March datang saya pasti akan menunggu event ini jugak, Malaysia Women Marathon (MWM). Bilangan wanita yang menyertai acara larian ni kian bertambah tau, seronok bila tengok ramai wanita yang berlari sama tak kira kategori 😍

Untuk event kali ini saya masuk untuk kategori women open half marathon (21km) dan pelepasan pada 530am, 05/03/2017 di Stadium Shah Alam. Agak kelang kelibut jugak mencari jalan untuk ke stadium pagi tu sebab jalan tertentu sudah mula di tutup untuk kenderaan seawal 2am. Mujur saja organizer dah prepared all info dan setiap selekoh jalan ada direction to parking space yang disediakan. 

Route, memang mintak nyawa punya. For FM dengan HM route adalah sama cuma FM tu lebih jauh lagi. Route bermula dari stadium to Kemunting - Shah Alam Highway dan patah balik dari plaza toll ke stadium. Sesiapa yang biasa dengan highway tu dah tentu tau macam mana jalan tu, turun naik bukit berkali2 sampai rasa tak mampu kaki ni lagi nak mendaki. 1st 1okm saya still boleh lari bila jumpa bukit tapi selepas 10km, asal nampak bukit je kaki terus takmo bagi kerjasama lagi 😌 

Sepanjang larian tu ada 3 runner yang kecundang, dah terlentang tepi jalan tak mampu nak habiskan larian. Cuaca masa tu adalah agak panas walaupun matahari belum terbit lagi, hujan rintik2 di awal pelepasan tapi tak sempat nak basah badan hujan dah berhenti.  

Berjaya habiskan larian in 02:15:38, about 745am dah sampai finish line. Official results seperti di atas, ranking ke 54 dari 459 runner dalam kategori yang sama. 

Overall event best dan medal pun cantik 😎