Tuesday, March 21, 2017

Pahang International Marathon 2017

Assalammualaikum semua...

Dated : 12th March 2017
Venue : Taman Gelora, Jalan Dato Abdullah
               Kampung Tanjung Api, Kuantan
Time : 3.00am
Categories : 42km, 21km, 10km and 5km

Zenith Hotel, Kuantan

9am dah mulakan perjalanan ke Kuantan. Drive santai2 saja sebab kami takde plan lain selain dari nak collect race kit sahaja. Since dah siap sarapan sebelum keluar rumah, hanya berhenti di tempat rehat untuk ke toilet and by 12pm kami dah sampai di Kuantan.

Event yang sentiasa saya tunggu setiap tahun sejak dari 2014, cuma tahun lepas sahaja saya tak join atas alasan tertentu. Kuantan lah tempat kali pertama saya mencuba untuk lari HM, maybe lepas ni Kuantan jugak menjadi tempat pertama FM pulak kot 😵 

Flag off untuk HM tepat pada 5am, this is yang saya paling suka coz sebelum ni larian di Kuantan pasti selepas subuh which is dah lewat. Sebelah pantai timur kan siang cepat, by 7am tu matahari dah terik. Route agak mendatar, takde cabaran sehingga saya rasa agak bosan dan mengantuk masa larian. Kecewa sikit sebab tahun ni takde route yang menuju ke Tanjung Lumpur, hanya sekitar pinggiran bandar Kuantan saja. Walaupun begitu, still ada cabaran sepanjang larian, mental strength.

Ada banyak water station disediakan tapi macam biasa saya hanya singgah bila perlu sahaja. Tak nak minum banyak sangat sebab nanti asyik nak terkencing saja, nak avoid sebenarnya. Last 5km baru ada water station yang sediakan pisang, adoiii memang ambik 2 biji pisang dan makan sambil lari...sangat2 lapar waktu tu walaupun sebelum lari dah ambik power gel. Tempat sembahyang disediakan, surau tapi dah tak ingat nama tempat but kebanyakkan runner solat di hentian bus ikut mana yang sempat bila masuk waktu subuh.  

Done my run in time walaupun run app buat hal, stress jadinya sebab tak boleh check pace. Duduk lepak sekejab hilangkan penat sambil tunggu kawan2 yang lain sampai. Pegi van milo dulu ambik 2 cawan milo sejuk, nikmat tak boleh nak gambarkan...sedap giloz. Boleh repeat ambik sebab takde line, tak ramai runner yang sampai lagi kan 😶 

Official result saya 

Splits every check point, ranking sekitar below 30 runner

e-Certificate

Medal ke 3, more is coming 😸

2 comments:

Anum said...

wow bestnyaaaaaaaaaa

Nora Karim said...

bestnya kalau dapat join running macam ni...