Wednesday, August 22, 2018

Eidul Adha Mubarak

Assalammualaikum semua...

First of all, selamat hari raya Eidul Adha kepada semua yang merayakannya. Raya kali ini merupakan yang pertama kali dalam hidup, saya menyambutnya tanpa ahli keluarga sekeliling. Yang ada hanyalah rakan2 sekerja saja. Tak pakai baju raya, pegi solat sunat raya hanya dengan tshirt and jeans. Bila dengar takbir tu sayu jugak hati tapi sentiasa letak dalam hati, ini adalah tanggungjawab/amanah. Tak mengapa, selagi connected kita masih boleh berhubung dengan orang2 yang kita cinta kan 😀

What i do for today...erm, kerja la walau dalam talian. Maksudnya masih on laptop kerja, respond all email, tracking all dateline dan yang penting calendar boss teratur. Since boss just stay in his room, saya pun stay jugak. Bila roomservice boy datang nak kemas bilik, saya terus keluar for selfservice dobi. Boleh je bagi kain baju dekat hotel for laundry, provided pun tapi saya lebih suka basuh baju sendiri. Kulit saya agak sensitif pada jenis2 sabun pencuci.  Tak larat nak layan gatal2 kulit nanti. 

During washing time, hujan turun lagi...lebat. Alhamdulillah hari ini tidak sepanas semalam, sejuk sikit cuaca. Dah plan untuk terus early lunch saja, dalam kepala tu nak pikir nak makan pizza tapi nampak ayam goreng...terus tukar fikiran. This is juadah hari raya saya, ayam goreng 😁 Tidak la lapar sangat tapi sebetulnya nak tukar duit kecik je. Dobi kan bayar pakai coin, tak kuasa la pulak guna RM50 tukar ke coin dobi.

Ini sajalah aktiviti saya pada hari raya ni, buat setakat ini masih lagi mengadap kerja sambil layan Fox Movies. Still kena keja sampai 630pm nanti, hope tak kena masuk site petang ni. 

kole kacang

brownies 

Kuih muih tu antara juadah hari raya yang hotel sediakan masa breakfast pagi tadi, cepat habis kot kuih2 ni. Benda rare dalam menu harian, sekali dapat tu memang habis.

Selamat hari raya sekali lagi buat kalian semua. Tak sabar nak balik KL besok malam. Semoga dipermudahkan segalanya, ameen... 

5 comments:

Warisan Petani said...

Salam idul adha

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Ann.. tapi raya haji kurang sikit kot sedihnya sebab kita org Johor kan raya hj tak meriah sgt berbanding syawal. (Mcm ada terbaca aritu Ann asal Johor.. hihi).

Nina Mads said...

selamat hari raya juga ann.. raya haji tak meriah sgt lain la di pantai timur.

Abam Kie said...

sedih kan beraya sorang2? sabar je la. nanti ada saat yg gembira nanti..

ejulz said...

sedap kuih :)