Sunday, December 16, 2018

Saturday, 16th December 2018

Assalammualaikum semua...

Punyalah malas, memang saya habiskan masa dengan melayan segala movie yang ada dekat HBO, Fox Movies event Diva channel pun katam semua untuk hari ini. Suatu penyakit lama dah kembali di mana saya memang suka setiap kali December, ada banyak movie2 best berkenaan Merry Christmas. Bukan nak mengagungkan perayaan mereka, tapi movie2 mengenai Chrismas ni memang best2 belaka.

Masak lunch pun ala kadar, menu kegemaran lagi senang semestinya ikan singgang dengan ulam2 bersama budu. Dalam erti kata lain, menu nasi budu kita hari ini. Semalam dah makan nasi budu tapi berbayar punya, tak puas kekdahnya la tu. Hari ini kita repeat lagi tapi versi masak sendiri. Suami dah keluar sekitar 10am tadi, ada meeting tapi katanya akan balik untuk lunch sama. Kesudahannya saya lunch sorang jugak sebab dah 2pm pun still tak balik lagi. Perut saya ni on time punya jenis, tak boleh nak lewat2 makan...mau buat drama sakit perut masuk angin nanti. Sekitar 4pm baru suami balik, makanlah sendiri ye...layan diri. 

Niat di hati petang tadi nak keluar jogging sebab kegagalan berbuat yang sama pagi tadi sebab muka saya naik bengkak2 alergic. Tapi terpaksa cancel jugak, hujan sekitar 5pm sampai tengah malam ni still tak berhenti lagi. Cuba usaha lagi untuk besok, maklumlah saya ambik cuti sampai Rabu ni 😁🙌 Semoga dipermudahkan hendaknya.

Tadi malam selepas Isyak, ajak suami dating minum2 kopi di Starbuck. Macam biasa bukannya nak berbual tapi lebih kepada check email dan access internet saja. Dapat jemputan dari anak saudara, birthday party cucu yang ke 4 tahun minggu depan. Aduhaiii maybe tak dapat balik, besok nak pegi cari hadiah nampaknya untuk cucu. Budak tu sekarang dah semakin banyak kegemarannya. Kali ini dia suka dinosaur pulak dan dah semestinya bertemakan yang sama untuk birthday party tu nanti. Ingat lagi tahun lepas tema tractor sampai kek pun tractor jugak.

Memang perasan semenjak kerja jauh ni saya sering tak dapat turut serta apa2 activity keluarga walaupun sudah dimaklumkan lebih awal, last minutes jangan cakap la...memang sure tak join. Sama jugak dengan any news about kematian or ahli keluarga yang sakit, nak melawat tu memang susah dah. Harapannya ahli keluarga memahami kekangan masa dan kedudukan saya yang jauh dari mereka semua. Selalunya saya akan wakilkan suami untuk datang tapi kadang2 suami pun tak dapat nak berjanji sangat, dia pun kerja tak menentu kedudukan lokasinya.

Itu je nak kongsi untuk hari ini. Not much as usual. Cuma seronoklah sikit dapat bercuti selama 5 hari. Tidak ke mana2 pun, hanya duduk lepak di rumah penuhkan masa hanya dengan berehat sahaja...this is holiday that i dream of 💆💅💇  


Semalam petang pekena rojak mee dengan cendol di Bellamy, mampuihhhhhh dek kesedapnya 😋

4 comments:

Cik Nor said...

masa mengejar kita bkn kita mengejar masa..:)

Anis Azalea said...

Weiii aku rindu rojak tepi loji IWK kat ampang tu..weii bila nak lepak situuui...anak2 aku kecil kena tapau jelahhhh..

Nora Karim said...

Bestnya cuti lama. Memang syoklah kalau dapat buat apa yang kita suka sepanjang cuti tu. 😅

Maria Firdz said...

Sama la... Dok jauh dari keluarga... Sentiasa risaukan mereka.. Moga Allah memelihara...