Sunday, March 25, 2018

Makanan

Assalammualaikum semua...

Macam mana hujung minggu uolsss setakat hari ini, hope perfecto inshaAllah. Saya lalui hari2 minggu seperti biasa saja. Lebih di rumah sahaja sebab sekejab lagi dah nak travel semula, rasa malas pun ada jugak tapi dah tugas...malas nak comment. Ada jugak keluarnya semalam ke majlis kenduri kawin.

Seawal 630am semalam dan hari ini dah keluar jogging, ini kena buat sebab another 2 weeks another run event nak kena hadap. Pulun traning lah lepas ni, secara paksa ke rela ke hadap je lah 😓

Complete traning 18km pagi tadi, just slow n easy je. Ngam habis lari dah dekat2 9am, terus pegi mini market beli grocery sikit untuk masak. Plan nak masak sambal sardin, masak lebih untuk buat frozen jugak + saya pun boleh bawak bekal sikit ke Johor. Makan dengan roti malam2 dalam bilik kalau malas sangat nak turun cari makan nanti.


Masak sekejab, satu jenis makanan je pun. Lepas tu nak kena bersiap2 ke airport pulak. Dalam 2pm keluar rumah, tidaklah terlalu lewat...biar awal sampai area airport. Biasanya awal sampai tapi akan berhenti minum2 dulu dekat area Chartered Field. 45mins before boarding baru pegi airport.


Jemputan kenduri kawin semalam. Bukan sapa2 pun, ahli keluarga sendiri jugak 😀 Jemputan di Lenggeng, anak buah kepada abang ipar yang kawin ni. Dah janji dengan my kakak untuk pergi sama. Terus balik ke Seremban jemput my kakak dan terus pergi ke Lenggeng.

Masa nak balik semalam terus dapat lagi bungkusan2 makanan kenduri (bungkus sendiri 😂) Adalah lebih kurang 4 jenis makanan, bestlah dapat buat tambahan frozen food lagi. Ginilah adat weekend wife, suami dekat rumah kena jugak tinggalkan makanan untuk dia walaupun dia tak kisah untuk makan dekat luar hari2.

Besok dah mula kerja semula, cuti sekolah pun dah habis kan...  

7 comments:

fizalinolie said...

Happy weekend. Bestnya makan kenduri... Hehe.

Nina Mads said...

musim cuti dh habis kenduri pun mcm tu la.. sedap mkn nasi lauk ayam simple

dear anies said...

bz2 pn sempat msk lg yaa

mrs adam said...

rajinnya berjogging!diri ini dah lama tak jogging,adoi

OKje said...

Bagus! Isteri mithali ni namanya ...yelah dah nama pun keje hadap ajelah walaupun jemu kan.
Rajinnya awak berjogging An...Hakak ni entah bilalah nak berjogging weyh

Anonymous said...

bermanfaat sekali ni, ku sangat suka sekali

Cho Zila said...

kagumnyer 18 km running.. akak 5kmpun jenuh maki .. ha..ha..
ehm suami izinkan bolehler kita pergikan... tapi tuler kena beringat juga yer... kenalah sediakan apa yang patut...