Wednesday, May 15, 2019

Wednesday, 15th May 2019

Assalammualaikum semua...
Salam Ramadhan ke 10 hari ini.

Not much to share about live, semuanya sama saja...bosan 😀

Tempat mee tarik kegemaran saya dan suami di Taman Melawati, Kung Fu Ramen. Yang di atas ni namanya Xinjiang Style Mixed Noodle - Beef. Tempat wajib singgah setiap kali ingin/selepas buat pembayaran bill letrik di TNB berdekatan. Meja pulak suka yang dekat dekat tempat mee tarik dibuat dan rebus. Kenan sangat tengok orang tu uli uli sebuku tepung sehingga menjadi juraian mee dan direbus. Variety of mee dapat di nikmati di restoran ni cuma saya tak berkenan dengan cawannya saja, kecil nau untuk air ber ice. 

Bulan ini secara rasminya saya tidak lagi menjadi ahli Fitness First Platinum. Memang sangat sayang tapi commitment kerja yang membuatkan saya terpaksa terminate membership selepas almost 2 tahun freeze. Even boleh freeze membership tapi STILL kena bayar about RM30++ every month jugak untuk freeze fee tu which is tak berbaloi jugak kalau dipertahankan pun. Di Johor Bharu ada Celebrity Fitness, collaborate with FF tapi dengan jarak dari Desaru ke Johor Bharu untuk ulang alik semata gym memang kerja gila la jawabnya. 

Dengan berat hati saya terpaksa jugak let go. Gunalah kemudahan gym yang disediakan di residence tempat saya tinggal atau gym clubhouse di tempat saya bekerja. Banyak la kekurangannya nak compare FF tapi itu saja yang termampu dicapai pun. Sebab itu sekarang tumpuan saya hanya dengan machine and equipment yang ada dapat dalam gym saja selain on the road run. Mujur ada menyelamatkan keadaan, saya ada join kelab running commodity di Desaru ini dan this kelab memang active with running activity, HIIT, TABATA and a lot more games. Interesting opportunity to join. Selain itu, dapat bergaul dengan ramai lagi runner2 otai dalam kelab ini. Memang otai hokey, running diorang ni dah sampai tahap internasional, trial ultra, iron man tu dah kecik amat je nak compare 'mereka meraka' ni. Terasa sangat kecil diri nak compare with them tapi they are so good/positive with others and always support runner2 biasa macam saya. Tidaklah terasa "kehilangan" sangat selepas terpaksa "melupakan" FF untuk selamanya 😁

4 comments:

Anum said...

singgah rabu

Warisan Petani said...

Salam rabu

Cho Zila said...

apakan daya kan..... pasti merinduinyer...

Nina Mads said...

sedap.. harini byk tgk makanan. hehehe