Monday, July 22, 2019

AXA Hearts In Action Run 2019

Assalammualaikum semua...

5th 21km untuk tahun ini.

Race date/venue: 21st July 2019 / Dataran Merdeka Kuala Lumpur
Flag off: 530am
Categories: 6km fun run, 12km, 21km

Race kit collect di Ground Floor Avenue K seminggu sebelum date event. Suami yang tolong ambikkan sebab minggu tu saya tak dapat balik. 

By 430am keluar rumah, sebab dekat saja venue event bolehlah keluar 1 jam awal. Perkhidmatan STAR LRT secara percuma juga ada disediakan sempana event ini tapi dengan syarat kena pakai baju yang disediakan oleh penganjur, baru dapat free ride. Saya mulanya teringin jugak nak cuba naik lrt saja tapi dah suami nak mengantar jugak, ikut sajalah. Sebenarnya kalau dia tak hantar pagi pun, suami still kutip bininya nanti...maka lebih baiklah dia hantar je sesiap dari dia stay dekat rumah lepas tu tidur tak sedarkan diri 😅 Sampai Dataran Merdeka masih sempat lagi simpan beg, pegi toilet dan join warm up session. 

Saya memang sangat suka route ni, bermula di Dataran Merdeka - Taman Tasik Perdana - Bukit Tunku dan patah balik ke Dataran Merdeka. Laluan macam naik roller coaster, turun naik bukit sepanjang jalan. Memang sangat sangat mencabar tapi TIDAK MEMBOSANKAN. Tapi keadaan saya yang kurang memberangsangkan, period pain hari ke 3 cuma sakit dah agak reda. Sebelum lari saya memang sapu siap siap minyak panas, sampai pijar rasanya perut tapi okay dengan saya 😆 berbalas dengan rasa sakit sengugut tu.    

official result 

medal dapat, pisang roti mineral water dapat, milo lori pun dapat 2 cawan. rehat sambil ambik gambo dan terus balik balik. suami tunggu di Kg Baru LRT station, langsung tukar baju di lrt station je...lebih selesa

medal - front 

medal - back

Next run awal bulan depan, tambah km lagi.

1 comment:

Ujie Othman said...

wowww...5th 21km utk tahun ni!
Tahniah Ann! Medal cantik, badan sihat dan dapat happy!