Wednesday, August 18, 2010

Tahan menunggu

Excited sangat nak pegi wedding kali ni, hanya kerana kerbau muahahaha. Bukan senang ko dapat makan daging kerbau ni, tempat2 tertentu jer kenduri kawin ade kerbau. Kawin aku nnt pun lembu jer huhuhu. Tempat yang paling famous dengan kerbau ni just dkt daerah rembau jer, tu yang aku tau jer ek. Negeri lain aku tak taulah plak, nnt ade plak yang salah tafsir.

Pakat punya pakat dengan kengkawan, kononnya nak pegi same bagai...kesudahannya aku yg pegi dl. Sebenarnya aku pegi on timelah ikut perkiraan jam, tak cepat dan of course tak lambat. Siap pegi cari umah pengantin mak tau, sesampai umah pengantin...manelah rakan2 seperjuangan ku ini. Rerupanya aku orang yang paling awal dikalangan kengkawan yang datang. Tak penahnye dibuat, aku sampai awal...cipta rekod baru nih. Yang lenglain nya odw...adoiiii

Aku tak kire, aku nak tunggu jugak korang sampai...baru aku nak masuk umah pengantin.
Sanggup aku pusing balik glah lelepak dekat kedai kopi. Orang kg tengok aku pun pelik, maklumlah jarang yaaa amat orang pempuan minum dkt kedai kopi...lagi sekali diingatkan, tu dkt kg tu jer. Tempat lain aku tak tau plak macam mane budayanya. Kedudukan kedai kopi betul2 menghadap jalan besar sebelah dengan simpang nak pegi umah pengantin. Tunggu tak lama, 1/2 jam kengkawan pun sampai. Berduyun2 g serbu umah pengantin.

Kengkawan yang sempat bergambar dengan pengantin. Yang lenglain, semua dah lari balik. Mesti korang pelik tengok pengantin tu naperlah sempoi nau...ni sebenarnya majlis bertandang di rumah pengantin lelaki, so we ollsss ni semua geng2 pengantin lelaki.
p/s: Sweetlah gambo aku dengan shrek...wink wink

1 comment:

Mimy Hamid said...

gambar last takleh blah okeh..hihihi nk manjas manjas