Wednesday, February 16, 2011

Langkawi Day 1 : Dinner

Buah-buahan jugak tidak di lupakan sebagai bekalan makanan di kala lapar mengejut, sarapan pagi pun boleh jugak. beli dekat kedai dekat dengan motel ni jer.

Minuman ni berguna untuk aku wink wink. aku ni ada masalah pelawasan yang memang dah lama aku idap. kena ada minuman bantuan ni, tidak kalu memang aku tak kan pegi berjumpa mr Tan pun selama aku berada di Langkawi ni. ohhhhhhh jangan buat hal, mau aku tak sedap badan nanti sebab toksik banyak berkumpul dalam badan.

Malam pertama kita berada di Langkawi dan stay dekat Pantai Cenang. ni memang fav tempat kami kalau datang ke Langkawi sini. malam ni memang dah penat nak keluar tempat lain untuk mencari port dinner. cari makan dekat2 motel je, boleh jalan kaki, tak perlu nak drive. sambil jalan2 tu bolehlah aku mencuci mata mencari tempat untuk massage kaki badan segala. Faizal memang mencuci mata sangat, kan dekat Cenang ni tempat tumpuan mat minah saleh, so dia pun mula beramah mesra tak tentu pasal. lantak ko lah, aku nak g cari tempat massage kaki dulu, lepas tu baru pegi makan.

Sayur kobis goreng

Tempat makan kami memang tak jauh dari motel tempat kami tinggal. dari motel jalan kaki tak sampai pun 5 mins dah sampai dekat restaurant tu. masa sampai restaurant ni, memang dah ramai orang, tempat tumpuan ni. kalau lagi lambat sampai, alamat memang tak dapat meja nanti.

Ikan siakap steam asam limau pedas

Makanan dekat restaurant ni memang sedaplah. harganya pun boleh tahan jugak. aku rasa restaurant nelayan lagi murah nak dibanding dekat sini tapi kalau dah sedap puas hati jugak walaupun mahal.

Ikan siakap bakar

Yang ni pulak fav Faizal, kami tak order setiap hidangan tu sekor ikan siakap tapi kami suruh tukang masak tu belah dua ikan siakap tu. ikan tu besar, memang tak larat wehhh nak habiskan walaupun sedap. nanti membazir pulak kalau tak di habiskan. dekat restaurant mana kami makan...tunggu the next entry ya.


No comments: