Wednesday, March 23, 2011

Langkawi Day 4 : Island Hoping - Pulau Dayang Bunting part 2

Masa ni tak ramai orang lagi yang sampai...aku dengan Faizal pulun naik bot yang pertama sekali dari jeti. dan rombongan mak kiah ni ramai yang muda2 belia, gagah perkara urat dawai. ramai teruja nak tengok tasik yang boleh mengubat kemandulan...aku yang beria2 nak jugak pegi...eh bukan aku tapi Faizal.

Mencabar jugaklah perjalanan nak sampai ke Tasik Dayang Bunting (TDB) ni...mau bergetar urat kaki ni. sepanjang berjalanan pulak berteman ko...punyalah ramai penyambut tetamu menunggu tengah tepi jalan, bawah atas pokok pun ada.

Alo apek...naper jalan tutup mata. wahhh jalan manyak susah wo...sana bukit sini bukit, sikalang ahhhh wa tulun bukit woooo. rasanya mau dekat 10 mins jugak berjalan jungle tracking ni siap berpeluh basah baju. dah terbayang2 rupa tasik tu, mau best kalau dapat berendam ni.

Aku maintain ayu lagi walaupun masa ni dah rasa macam nak tercabut kaki mendaki bukit...wah penat giloz. tak sabar ni nak mandi....chaiyokkkk

Sekali bila sampai dekat tasik...ambik ko punyalah dalam pada orang yang tak pandai berenang macam aku ni. dah la tu...takda life guard tapi life jacket adalah. tengok kedalaman, takpalah, mak tak berani turun weh...

Tapi hati mak terubat jugak...ramai mat salleh berenang dengan separuh bogel mandi selamba melompat2 dekat tasik ni. mak tengok mata tak berkelip nyah...Faizal ehem2 pun mak buat bolayan je muahahahaha

No comments: