Friday, February 22, 2013

My Puding dengan sos kastard

Takde apa2 yang menarik untuk di kongsi petang ni, cuma nak kongsi resepi desert je. desert yang saya buat pagi tadi, Puding dengan Sos Kastard. 


Bahan2 untuk puding
1 cawan tepung kastard
1 cawan gula
2 cawan air
1 cawan santan kurang pekat

Cara2nya

1. Masuk semua bahan dalam periuk, masak dengan api yang sederhana dan kacau sehingga pekat dan likat.

2. Selepas itu masukkan adunan ke dalam loyang or bekas agar2 dan biarkan sejuk seketika sebelum sejukkan di dalam peti ais.

Bahan2 untuk sos kastard
2 sudu besar sos kastard
1 cawan full cream milk
1 cawan air
3 sudu besar gula.

Cara2nya

1. Masukkan semua bahan dalam periuk, kacau sehingga sos menjadi likat.

2. Selepas itu sejukkan di luar dahulu sebelum sejukkan di dalam peti ais.
 

Sedap makan masa sejuk. lepas ni nak kemas beg pulak, malam nanti nak balik Kuala Terengganu...besok ada kerja nikah kawin sepupu.

10 comments:

Aine Ainun said...

Rajin Ann masak..
lama da saya x makan puding, nak buat x nyempat lg..
kalo ade depan mata lajuje makan ni=/

anis abdullah said...

mcm skrg ni aku nak balik buat jekk

QasehnyaRania said...

mesti sedap ni..simple..boleh mencuba..in shaa ALLAH

azieazah said...

Nampak senang sangat, tapi tu pun saya tak terbuat. hehehe

Aishah Jahirah said...

menjadi tu buat...kalau saya wat mesti xjadi...;(

Ann Ishak said...

Aine Ainun - :)

Ann Ishak said...

anis abdullah - kan...kalau dah malas tu ada cukup bahan pun berat je nak buat kan :)

Ann Ishak said...

Qasehnya Rania - cubalah :)

Ann Ishak said...

azieazah - dah sampai musim saya rajin kak :)

Ann Ishak said...

Aishah Jahirah - kena yakin AJ, yakin boleh :)