Monday, February 13, 2017

Steamed Fish masam2 podeh

Menu semalam masa lunch dekat rumah kakak di Seremban. Nampak tak kepala ikan tu macam ada kesan pecah dagingnya, saya la punya keje tu. Terpatah pulak kepala ikan tu, membebel je kakak saya bising angkat ikan pun tak betul. Huhuhuhu dah tua2 pun hakak kena bebel lagi pasal nak hidang makanan 😐 Sebenarnya salah ambik bekas, bekas tu agak kecik tapi ikannya besar...tu yang ekor ikan pun terjulur keluar. Ala demi nak protect diri sendiri cepat2 je saya bagi alasan 'untuk kita2 je makan kan, takde tetamu nak datang kan' 😓

Kakak tu membebel sampai ke mana je kan, lepas tu puji2 sikit makanan dia masak sedap sampai licin makan mesti senyum je sampai petang. Giloz ape tak nak puji makanan kakak sendiri, memang sedap pun 😘

Takde resepi di sini sebab ini bukan saya yang prepare, saya tukang hidang dan makan saja. Google je la, zaman sekarang nak goreng telur pun orang sibuk cari dekat google kan 😜

1 comment:

Kakcik Seroja said...

Nyum nyum... tak kisahlah kepala dah patah, janji sedap... :)