Thursday, October 14, 2010

Family Day 2010

Masa registration aku just antar nama tapi memang tak dapat nak join coz i have an appointment on that day. register nama pun bersebab ko...nak dapatkan goody bag jer hahaha keji sangat perangai.

Atas ajakan yang melampau ramai suruh pegi jugak, make up my mind...so aku pegi jugak dengan shrek to Family Day 2010 at Padang Merbuk. registration start at 7.00 to 7.45 tapi aku sampai pun dah kol 8.30am...still boleh dapat my goody bag yang dengar cerita rm50 jugak harga barang dalam tu. cari2 kengkawan lepak dekat khemah yang mana satu.

Setiap orang akan di beri pass masuk yang merupakan coupon makanan dan minuman. tali pass tu represent for the group color jugak. macam tau2 jer, aku dapat group MERAH. coupon tu aku dengan shrek tak guna langsung coz bila pegi dekat booth tu diorang tak cop apa pun. wahhh bolehla akak ambik lagi gamaknya, bukan salah akak pun...dah korang yang tak cop kannn.

For the 1st activity - poco poco, memang aku tak sempatlah...dah bangun lambat, malamnya kan berjimba dengan BFF dekat Danau Kota. but aku still boleh join for the 1st telematch. the group divided by different color coda and 10 names per group. permainan pertama adalah masukkan belon dalam bakul. dengar memang senang dek tapi yang susahnya, dalam setiap group kena ada sorang volunteer for wearing helmet and di atas helmet tu akan di ikat sekali dengan bakul. peserta yang lain kena baling belon yang telah diletakkan air ke dalam bakul yang ada di atas kepala volunteer tadi. andai kata belon tak pecah, alhamdulillah...tapi kalau pecah, hahaaaa mandi free je ko tengah padang tu. setiap group di peruntukkan 2 baldi besar belon yang telah di isi dengan air dan setiap peserta harulah membaling masuk dalam bakul atas kepala volunteer secara bergilir2. hahaha dalam 4 balingan, cuma 1 jer yang aku dapat baling masuk dalam bakul dan tak pecah yer. balingan yang masuk bakul tapi pecah tidak di kira so kena baling elok2lah der...sian volunteer tu kuyup ko buat. games tamat pemenang terus diumumkan...tak payah nak tunggu sampai akhir acara. group aku dapat saguhati jer coz 4 belon je yang masuk bakul dalam keadaan selamat tak pecah...yang lain tu macam air bah jer kena volunteer. dapatlah hadiah, jadilah.

Kalau nak ikutkan tahap kegedikkan aku yang dah maksima ni nak jer aku join semua telematches tu tapi shrek dah jenggil mata dekat aku. kalau you main semua games tu, nanti baju tu kotor macam mana...?!!!

"You ingat tak lepas ni kita ada appointment nak jumpa orang..."

Baekkk...ai duduk diam2 bawah khemah je sambil pikir naj pegi booth mana satu plak. kalau takat pegi booth shrek tak bising coz tak payah nak kotor2 badan baju. dia pun dah famous dikalangan kawan2 office aku jugak so tak payahlah nak risau tinggalkan dia, mesti ramai jer yang datang menegur dekat dia nanti.

Banyak jugak booth2 yang di buka, salah satunya booth urut2 kaki oleh orang2 buta. aku memang tak suka urut2 kaki ni, aku ni tak tahan geli sesangat. aku pun tak mampu nak usik tapak kaki sendiri inikan pulak orang lain, mau jer nanti kena penendang aku free. ada jugak booth urut badan secara aromaterapy, takat picit2 jer aku tak layan sangat. aku suka urut baring betul2 punya. baru sedap badan2 ni weh. wahhh bilakah aku boleh pegi ngurut2 ni, jom jommm ada sesapa nak pegi tak...?!!!



this photo is are belong to Jan Farizal

Aku tak tunggu event ni sampai habis coz aku kena pegi for the next appointment dekat Kuala Kangsar kol 2pm. 11ish aku dah cabut tu pun lepas shrek jenggil mata lagi sambil tunjuk jam.

No comments: