Thursday, September 23, 2010

Perkara yang mengemparkan sepanjang bulan raya ni

Macam2 perkara yang mengemparkan yang kita dengar sepanjang 2 bulan kebelakangan ni kan. Masa bulan puasa jer dah macam2 kes terjadi, dengan kes2 buang bayi yang semakin berleluasa, mangsa letupan mercun, dan yang terbaru pasal kes pembunuhan jutawan kosmetik. takmo komen apa2 kay...

Perkara yang mengemparkan jugaklah terjadi pada salah seorang ahli keluarga sepupu aku jugak. aku tau pasal perkara ni pun pada malam raya, kira aku orang yang terakhir yang taulah kot. bila ingat2 balik, patutlah paklang aku dari seremban, bising2 suruh aku balik seremban. katanya ada benda nak hupdate tapi tak syokkkk citer dalam phone. maksudnya nak jugak dia tengok riak muka haku yang vass ni tercengang2. hind2 dari paklang tu, aku dah boleh tangkap maksudnya tapi tak tau plak sapa kan...haaa malam raya jugak aku hupdate semua cerita dari abg lang aku sendiri.

Aku takmo cerita lebeh2 pasal ni coz ia agak mengaibkan bagi keluarga sepupu aku nih so cukup2lah sekadar korang pandai fikir sendirilah. semuanya dah selamat sekarang ni, cuma dalam ati aku ni still berdetik sesuatulah...tapi takpe aku akan tunggu masa yang sesuai untuk risik2 lagi dengan tuan empunya badan plak. ada jugak makpak cik yang marah2 pasal ni, tapi perkara dah terjadi...bukan boleh ulang tayang lagi. takpa selagi mak induk ko ni ada, akan ku pujuk makpak cik korang ni yer. biasalah mula2 tu memang tengah panas ati marah semedang lah, tapi klu kene cara ayat memujuk...sejuk jugak ati makpak cik ko tu. cuma tindakan ko tu pun boleh buat aku marah apatah lagi makpak cik ko, so ko terimalah apa aja yang bakal terjadi selepas ni. apa2 pun keluarga sendiri, tak boleh nak buang mana pun. dari ko ambik tindakan bodoh, lebih baik ko bertanggungjawab je dengan perbuatan ko tu sendiri. manusia belajar dari kesilapan, mak induk harap ko belajar perbaiki diri sendiri yer.

No comments: