Tuesday, September 14, 2010

Sahur bersama for minggu akhir bln ramadhan

Minggu2 akhir bulan ramadhan ni shrek akan sibuk dengan delivery tempahan baju2 melayunya. Aku pun join sama. Ko suruh aku jahit baju, mmg aku tak pandai tapi klu pasal nak ambik tempahan...memang aku pandai. So far takde apa2 masalah dengan customer aku dkt office nih. Alhamdulillah, janji customer berpuas hati...bolehlah tahun depan tempah lagi. Macih macih macih
Kalau waktu2 macam ni, serupa macam tahun lepas jugak, we olsss berbuka ala kadar jer. Takmo buang masa berbuka lelama sangat, coz nnt takut lambat plak barang untuk customer. Memang ada customer yang tak kisah kol berapa nak datang umahkan, tapi aku ni seganlah nak datang umah orang memalam sangat. Kok orang tu nak tido ker apa, dah kita mengganggu plak kan, anak2 nak tido pun susah...tak manislah bak kata orang. Klu boleh we olsss elakkan tapi klu dah terpaksa atau atas permintaan tuan umah sendiri, tu NO hal.

Cari tempat nak sahur pun dah payah sikit di minggu2 akhir puasa ni. Banyak gerai dah tutup sampai hari raya ko. Klu dah garai takde, nampaknya fastfood lah yang menjadi pilihan. Kebetulan ada dkt area gombak, terus terjah pegi KFC Wangsa Maju, punyalah ramai orang kooo sampai ayam kena tunggu sampai 30 minutes nak siap. Shrek dengan mula bengkek, ajak aku keluar jer cari tempat lain plak...tak larat nok nak nunggu dengan orang ramai lagi.
Pusing cari KFC 24 hours tempat lain plak, terus pegi dkt kg pandan. Adoiii dekat situ pun ramai jugak tapi tak seramai dkt Wangsa Maju tadi, tapi ayam still kena tunggu 30 minutes jugak nak siap. Takpelah we olsss tunggu, at least ada tempat duduk, rather than u kena berdiri selama 30 minutes tuh. Kaki aku dah sakit, mata dah ngantuk...mmg tak larat dah nak cari tempat lain.

No comments: