Sunday, May 5, 2019

Malaysia Women Marathon 2019

Assalammualaikum semua... Selamat menjalani ibadah puasa sepanjang Ramadhan ini.

3rd run and 1st 21km untuk tahun ini. 

Race information: Half Marathon will be start at 5am & 3 hours and 45 minutes cut of time.
Race date/venue: 3rd March 2019 / Padang Timur, Petaling Jaya

Pulang ke KL hari Jumaat petang dan terus saja ke Dewan Sivik MBPJ untuk bib collection. Bib collection berlangsung selama 2 hari iaitu Khamis dan Jumaat, jadi saya sempat untuk collect pada hari terakhir. Itu pun masih ramai lagi yang datang sebelah malam hari Jumaat tersebut sampai 9pm.

Nak dijadikan cerita, Jumaat tu si camar putih saya tak boleh start dekat The Garden Mid Valley. Suami drive ke office hari tu. Try jumper pun tak boleh start jugak, confirm bukan sebab bateri. Kesudahannya call towing service thru insurance agent. Towing sampai almost sejam jugak sebab pick hour, faham faham je jalan nak ke MV tu macam mana pulak 😞 Selepas settle urusan tu, saya dan suami terus ambik Grab saja. 

Ahad pagi saya keluar rumah about 4am, terus ke event venue. Jalan dah banyak tutup sebab acara untuk 42km dah bermula about 2am. Suami turunkan agak jauh tapi since ada nampak peserta lain berjalan kaki, saya ikut saja group tu berjalan sama. Masa hari event ni alhamdulillah, camar putih dah dibaiki.

Still manage to cross the finish line 😀


Official result untuk katogeri 21km Women Veteran. 

Medal yang sangat cantik dan boleh juga dijadikan brooch ye. Lupa pulak nak ambik gambar belakang yang ada pin brooch sekali 😅

Dapat merasa hidangan yee sang during Chinese New Year sebelum tu, jadilah asalkan dapat mengacau yee sang of fortune untuk tahun ni ye dak 😁

Next run will be seminggu selepas raya. No cheat training nampaknya sepanjang Ramadhan ni cuma larian tu lebih kepada light run saja malam selepas terawih. 

2 comments:

Nina Mads said...

wow.. cantiknya medal.. syg nk guna.
selamat berpuasa

Mimin Adam said...

azankan sikit mimin ni. dah gemok malas lari pulak.. hahhaa