Saturday, June 12, 2021

MCO 3.0 sambung lagi...

Assalammualaikum semua...
Salam MCO 3.0 lagi, now dah bersambung another 2 weeks 😞

Walaupun tidak terkesan pada saya, masih lagi berpeluang keluar bekerja seperti biasa tapi yelah...memahami perasaan kawan kawan lain yang terpaksa WFH sepanjang MCO dari tahun lepas lagi. Tidak kurang jugak yang enjoy bila dapat WFH kan...ikutlah mana yang sesuai dengan penghidupan harian masing masing. 

Saya dan suami bekerja seperti biasa, kami under essential services. Cuma bila keluar bekerja masa MCO ni ada seronoknya, kurang kenderaan. Dari rumah ke office dalam 30 mins or less. Biasa kalau lewat sikit sebab roadblock je, nak pulak banyak kereta dekat depan yang try luck nak lepas roadblock. Ini memang tak paham, dah tau memang tak boleh lepas roadblock tapi tetap jugak nak "mencuba nasib". Waktu petang/balik pun sama jugak, kadang kadang kalau takde meeting...by 4pm dah keluar. 

Jadual grocery every weekend, jadi setiap hari balik kerja baru saya masak yang simple saja untuk 2 orang makan. Biasa saya masak 1 lauk, ulam dan nasi saja.

Ini je la kot kehidupan harian saya sepanjang MCO ni. Oh ya, setiap pagi sebelum ke office...saya akan keluar jogging dulu about 10-15km every morning seawal 630am. Syukur sangat MCO kali ini masih boleh keluar jogging tanpa memakai facemask. 

Walaupun hidup seperti biasa tapi dalam hati ni meronta ronta nak balik Seremban jumpa adik beradik yang lain, windu sangat sangat. Cepat lah berakhir C19 ni, cepat cepat jugak kita semua di vaccine ye...inshaAllah.

Tahun ini cucu pertama saya dah berumur 7 tahun, tahun ini jugak dia mula masuk darjah 1...besar dah. Sekolah tak sampai 1/2 tahun tapi dah 3 kali kena buat swap test, biasalah sekolah jugak ada macam macam kes kan. Syukur sekarang ni sekolah tutup semula, biarlah cucu belajar secara online di rumah saja. 
  

now kemaruk dengan watak watak superhero dalam 'Avengers'


sama dengan dinosaur   
 

2 comments:

Bola Katok said...

Benda dah boleh jangka. Semoga kes makin turun dengan banyak.

Sha Mohamed said...

Paling terkesan bebudaklah.. huhuhu..