Wednesday, December 22, 2010

Menyembah ayahanda untuk wali anakanda

Sebelum nak submit borang nikah dekat jabatan agama, perkara utama yang ada dalam syarat2 tu adalah tandangan dengan copy IC wali ataupun tandatangan waris beserta copy surat beranak waris. tak bolehlah wehhhh aku nak pakai waris2 ni, aku kan ada pak hj lagi. kenalah pak hj yang tandatangan walau hujan ribut taufan sekali pun. aku takkan membelakangkan pak hj dalam segala urusan perkahwinan aku ni walaupun kekurangan sebijik pinggan pun tetap aku atau adik beradik aku yang lain inform dekat dia. bukannya nak suruh pak hj bayau tapi kami adik beradik dah biasa buat macam tu, pak hj memang menjadi tempat untuk kami mengadu adik beradik.
nasi lemak ni lambat dia memang meletoppppp pedas
Dalam kerja2 kawin ni lagilah peranan pak hj agak besar, dah anak dara dia ni jer sorang lagi yang tak kawin2 kan. bila dah nak kawin ni, lagilah melonjak gembira hatinya. tulah sebabnya bila aku balik rumah pak hj untuk mintak tandatangan borang nikah ni, dia dah siap sediakan dengan copy IC dia sekali. borang pulak memang aku dah isi lengkap so senanglah kerja semuanya. lepas dapat tandatangan tu taklah aku terus balik kl semula, aku memang plan nak overnight dekat rumah tu saja. dapat jugak teman pak hj malam tuh, anak kesayangan balik mengadappppppkan.

pak hj sedap melantak nasi lemak jugak, hihihi sama je anak beranak
Overnight rumah pak hj semalam jer coz takdalah cuti pepanjang, so the next day tu aku dikejutkan tido. pak hj ajak breakfast dekat luar jer. pak hj aku ni dah lama signle mingle yer, dekat rumah tu dia tinggal sorang sesaja dalam sebulan tu memang setiap minggu ada jer anak cucu balik so taklah dia sunyi sangat kan.

ni kawan pak hj lah, ajak minum sama

No comments: